انواع سئو و بهینه سازی وب سایت چیست ؟

همان طور که در مقاله قبلی ” سئو و بهینه سازی سایت چیست ؟ ” توضیح دادیم سئو به مجموعه عملیاتی اطلاق می گردد که سه قشر و سه مدل مخاطب را از دید خود راضی نگه می دارد ، صاحب کسب و کار ، مخاطب و موتور جست و جو گر . نکته ای که وجود دارد این است که سئو در ایران و دنیا به چه مدل هایی دسته بندی می شود و این یک تعریف کلی است که من سئو کار هستم و سئو انجام میدهم، زیرا سئو در سه شاخه مادر دسته بندی می گردد :

  • دسته اول : سئو بر اساس چه پلتفرم و دیواسی صورت می گیرد و شاخه بندی آن چیست ؟
  • دسته دوم : روشی که سئو کاران برای سئو آن پلتفرم و دیواس در نظر می گیرند کدام است ؟
  • دسته سوم : نوع رفتار سئو کار نسبت به مدل آن پلتفرم و دیواس به چه شکل است ؟

در ادامه در وب سایت مستر سئو به شرح انواع سئو ها در ایران و علم جهانی خواهیم پرداخت :

دسته شماره یک : مسیر اجرایی سئو ؟

سئو در حالت کلی و اولیه به دسته های زیر تقسیم بندی می گردد :

SEARCH ENGINE OPTIMIZATION یا همان سئو کلی :

این مسیر که همه ما در ایران به صورت سئو و بهینه سازی وب سایت می شناسیم همان تعریف کلی بهینه سازی وب سایت است و خود این بهینه سازی وب سایت می تواند شامل موارد جزئی تر باشد در حالی که متخصص سئو را در ایران به این شاخه می شناسند.

LOCAL SEO یا همان سئو محلی :

این شاخه بهینه سازی برای کسب و کارهایی مناسب است که میخواهند خود را در دایرکتورها و یا نتایج بومی SERP یا همان ( SEARCH ENGINE RESULT PAGE ) ببیند و به این شاخه از بهینه سازی لوکال سئو یا همان سئو محلی می گویند.

LINK BUILDING یا لینک سازی :

این شاخه بهینه سازی خود شامل و بخش داخلی و خارجی می گردد و به اعتبارات سئو داخلی و سئو خارجی وب سایت کمک می کند. این شاخه از سئو بسیار مهم و حساس است و متخصص مربوط به خود را می طلبد.

ECOMMERCE SEO یا سئو فروشگاه :

دیگر شاخه علم بهینه سازی مربوط به سئو سایت های فروشگاهی می شود و این بخش نیز از فیچرها و بخش های مختلفی تشکیل شده است و با سئو سایت های شرکتی و خدماتی و دیگر سایت های مطرح متفاوت می باشد.

AMAZON SEO یا سئو محصولات و صفحات در وب سایت آمازون :

با توجه به این که آمازون بزرگترین فروشگاه و مارکت پلیس دنیاست و از وب سایت های مطرح جهانی است ( طبق آمار سایت سیمیلاروب ) لذا بهینه سازی وب سایت این سایت ها و همچنین فروشگاه ها و محصولات در این سایت متفاوت است و خود علمی مجزا محسوب می شود.

PAY PER CLICK MANAGEMENT یا همان تبلیغات کلیکی – PPC :

بهینه سازی نتایج برتر و ادورتایزها و پلتفرم KEYWORD PLANNER و ابزارهای وابسته به آن نیز خود شاخه ای از علم سئو است که متخصصین مربوط به خود را در امر بهینه سازی سایت می خواهد.

Local PPC یا همان تبلیغات کلیکی محلی :

علاوه بر این که افراد متخصص می توانند به کلیت مسیر تبلیغات کلیکی و مدیریت آن اشراف داشته باشند وابسته به کسب و کارهای بومی نیز باید توانایی اجرا کمپین های ادورتایز محلی یا لوکال را داشته باشند.

PPC REMARKETING یا بازاریابی مجدد PPC :

تحقیقات بازار و آماری بر روی تبلیغات کلیکی گوگل و این که چگونه بتوان با تبلیغات مجدد افراد بیشتر و بازخورد بهتری را از تبلیغات گرفت نیز خود شامل شاخه دیگری از سئو می گردد که افرادی که به PPC تسلط داشته باشند می توانند در این بخش نیز فعالیت نمایند.

CONVERSION RATE OPTIMIZATION یا CRO نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری :

در این بخش از شاخه SEO متخصصین می بایست با اتفاده از تحلیل های ابزاری به تکنیک هایی دست یابند و اجرا نمایند تا وب سایت ها به بالاترین سطح بازخورد خود برسند و این بخش با CRO عملیاتی خواهد شد.

AFFILIATE MARKETING یا همان همکاری در فروش :

این که چگونه بتوان یک فروشگاه مارکت پلیس و یا همکاری در فروش راه اندازی کرد و نرخ REFERRAL را به بالاتری سطح رساند نیز در شاخه ای دیگر در امر SEO تقسیم بندی می شود.

Content Marketing یا همان بازاریابی محتوا